Pages



Skriv din hemmelighet her: 

Hva betyr det å fortelle en hemmelighet?

Vi har god erfaring med å spørre vårt publikum når det er noe vi lurer på. Så nå vil vi gjerne stille et spørsmål til dere som leser nettsiden:

Hva betyr det å fortelle en hemmelighet?

Vi spør fordi vi i disse dager har et bloggsamarbeid med Nationaltheatret og Riksteatret som er aktuelle med stykket Fortrolige samtaler der hemmeligheter er en del av tematikken.

Du kan svare her i kommentarfeltet, eller sende inn en melding via innsenderviduet over.

Svarene vi får inn vil blant annet bli brukt i sosiale medier i forbindelse med dette bloggsamarbeidet. 

Responsen vi normalt får på NORSKE HEMMELIGHETER, fra dem som har delt en hemmelighet, kan for eksempel være at man føler seg sett og at man oppdager at man ikke er alene om å bære på hemmeligheten sin. Flere har også sagt at bare det å definere hva hemmeligheten er, har vært forløsende. Bare det å få satt ord på det hele...

I teaterstykket Fortrolige samtaler kan man se konsekvensen av å fortelle en hemmelighet, og at det ikke alltid går bra når alle kortene ligger på bordet.

Hva betyr det å fortelle en hemmelighet for deg?

16 kommentarer:

  1. Flaue hemmeligheter blir mindre flaue når de er delt. Magiske hemmeligheter kan miste noe av magien når de blir delt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det har du nok rett i. Det er stor variasjon i hemmelighetene som finnes. Takk for bidraget =)

      Slett
  2. Hemmeligheter er ofte tabu eller skambelagt. Noe man ikke tør å si høyt.

    SvarSlett
  3. Det er noe forløsende ved å fortelle en hemmelighet. Man bryter skammen ved å være ærlig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt som at trollet sprekker i sola ;)

      Slett
  4. Det kan være skuffende å fortelle en hemmelighet. Når personen man forteller den til ikke reagerer slik man hadde et håp om..

    SvarSlett
    Svar
    1. Silk kan det nok også være ja... Tusen takk for bidraget ditt!

      Slett
  5. Man kan føle seg sårbar når man forteller noe hemmelig. Man tar en risiko.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hemmeligheter er ikke bare bare... Takk for svaret! =)

      Slett
  6. Jeg føler meg spennende når jeg forteller noe hemmelig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for bidraget. Det vil jeg tro .. hemmeligheter er jo spennende! =)

      Slett
  7. Når jeg får vite en hemmelighet, kjenner jeg meg ofte igjen og blir glad for at noen sa det høyt slik at jeg kan snakke om det. Hvis jeg kan bidra til det samme hos noen andre, da forteller jeg gjerne en hemmelighet jeg også.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det hører vi fra flere, og det er jo et kjempesteg mot mer åpenhet i samfunnet. Takk for bidraget ditt! =)

      Slett
  8. For meg betyr det å dele en hemmelighet at jeg kan slippe ut litt av det som presser, enten det er "jeg tok den siste sjokoladeruta" eller "jeg er stormforelska i deg". Det er fint og deilig å kunne få en hemmelighet ut, uten å bli "tatt" for den.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, og eksemplene dine viser jo at det er stor bredde i hva man har av hemmeligheter! Tusen takk for svaret ditt =)

      Slett

NORSKE HEMMELIGHETER oppfordrer til gode ord i kommentarfeltet. Noe du selv ville likt å lese om du hadde delt din innerste hemmelighet.